Joomla 3.2 Templates by FatCow Complaints

De ce noi?

Category: De ce noi? Last Updated on Tuesday, 03 December 2013

SUNTETI ANGAJATOR SI CAUTATI ASISTENTA COMPLETA IN DOMENIUL SANATATII SI SECURITATII IN MUNCA ?SUNTETI ANGAJATOR SI CAUTATI  CONSILIERE PENTRU INTEGRAREA ACTIVITATII DE PREVENIRII  RISCURILOR DE ACCIDENTARE IN MUNCA SI IMBOLNAVIRE PROFESIONALA IN ACTIVITATEA ECONOMICA A SOCIETATII DUMNEAVOASTRA ?

De ce  DELTA MEDICAL CENTER ?

-      Pentru ca “sanatatea” este un concept medical deontologic fundamental, un drept sacru ce este al fiecaruia, ce trbuie aparat si pastrat;

-      Pentru ca experienta acumulata in cei zece ani de existenta a centrului nostru, au demonstrate ca medicina privata se bazeaza pe principiul cost-eficienta, posibil numai in conditiile prezentei unei echipe multidisciplinare cu un inalt professionalism si a unei tehnologii performante;

-      Pentru ca obiectivul nostru este prevenirea si/sau vindecarea starii de boala, derularea actului medical realizandu-se intr-o atmosfera empatica, condescendenta vis a vis de pacientii nostrii.

SC DELTA MEDICAL CENTER  SRL, cu o echipa multidisciplinara, ofera urmatoarele servicii in    domeniul sanatatii si securitatii muncii implementeaza un nou concept si anume conceptul de  SANATATEA SI SECURITATEA INTEGRATA A MUNCII

Conceptul de SANATATEA SI SECURITATEA INTEGRATA A MUNCII  se adreseaza:

-          Prestatorilor de servicii in domeniul sanatatii si securitatii in munca

-          Organizatiilor economice (societati comerciale, persoane fizice autorizate, organizatii familiale, etc.)

 Centrul Integrat de Sanatate Ocupationala si Securitate a Muncii DELTA MEDICAL CENTER este oorganizatie multidisciplinara care are ca obiect de activitate protejarea securitatii, sanatatii si starii de bine a populatiei active (angajata in munca), angajatorilor, clientilor sau altor categorii de persoane care ar putea fi afectate de mediul creat de diferitele locuri de munca.

Conceptul de  SANATATEA SI SECURITATEA  INTEGRATA A MUNCII  aduce impreuna sa lucreze, in aceiasi organizatie , ca echipa, specialisti din medicina ocupationala (medicina muncii), igiena ocupationala, sanatatea publica, ergonomie, psihologia sanatatii ocupationale si inginerie - inspectori (evaluatori de risc) in domeniul securitatii si sanatatii in munca si situatii de urgenta, economie. Prestarea serviciilor integrate de sanatate si securitate in munca conduce la evaluare de ansamblu a situatiilor de munca si din perspectiva tuturor ariilor de competenta sus mentionate, analiza integrate a datelor , determinarilor si examinarilor facute la diferitele locuri de munca (organizatii de munca) si adoptarea unor solutii optime de actiune in vederea protejarii securitatii, sanatatii si starii de bine a tuturor celor care intra in contact cu respectivele locuri de munca.

1.      Medicul de medicina muncii are ca obiect al activitatii sale medicina preventive si managementul bolilor, incidentelor, accidentelor si disabilitatilor relationate cu locul de munca;

2.      Specialistul in igiena ocupationala actioneaza in sensul anticiparii, recunoasterii, evaluarii si cuantificarii (masurarii) riscurilor din mediul de munca (determinari cantitative a factorilor fizici, chimici, biologici si de microclimate), care pot cauza accidente sau boli;

3.      Specialistul in ergonomie evalueaza concordanta intre caracteristicile antropometrice ale lucratorului si echipamentele de lucru, mobilierul sau alte obiecte ale muncii (forma, dimensiuni sau mod de folosire), cu care acesta relationeaza in procesul de munca, cat si informatiile pe care le are lucratorul (cum sunt prezentate, accesate si modificate).

4.      Specialistul in psihologia sanatatii ocupationale: studiaza caracteristicile locului de munca din punct de vedere psihosocial (incluzand suprasolicitarea in munca), coreland aceste date cu sanatatea lucratorilor; balanta dintre efortul lucratorului si recompensele (banesti, recunoastere merite profesionale, perspectiva promovarii) primite pentru munca sa; sustinerea lucratorului de catre colegii de munca; probleme de sanatate mentala (tulburari de personalitate cu perturbarea integrarii sociale in echipa de munca); relatia dintre conditiile psihosociale de munca si dependente habituale (fumatul, alcolismul, consumul de psihostimulante); probleme legate de “transferul” experientelor traumatizante de la locul de munca in viata de familie si invers; factorii de risc si accidentele de la locul de munca care ar putea conduce la deteriorarea conditiei economice a lucratorilor.

5.      Evaluatorul de risc in domeniul sanatatii si securitatii in munca: este responsabil cu managementul riscurilor, si  eliminarea sau reducerea acestora pana la nivele acceptabile, elaborarea evaluarii riscurilor, a planului de management de risc in domeniul sanatatii si securitatii in munca pentru organizatiile beneficiare a serviciilor integrate.

6.      Cadrul tehnic PSI si inspectorul de protectie civila: realizeaza organizarea apararii impotriva incendiilor la locul de munca, planul de interventii in caz de incendiu sau situatii de urgenta la nivelul organizatiei.

7.      Economistul: realizeaza analiza costurilor socio-economice ale bolilor profesionale si accidentelor de munca cat si analiza cost-beneficiu pentru diferite scenarii de implementare a masurilor de securitate si sanatate in munca.

Obiectivele integrarii serviciilor de sanatate si securitate in munca la nivelul prestatorilor  din domeniul sanatatii si securitatii in munca sunt:

1.      Obiective generale:

a.       Reducerea morbiditatii si mortalitatii cauzate de factori de la locurile de munca atat pentru populatia activa cat si pentru cea indirect influentata de acesti factori (clienti, vizitatori sau populatie de vecinatate);

b.      Folosirea mediului de munca in scopul realizarii unei imbatraniri sanatoase a populatiei (ajutarea lucratorilor sa-si mentina sau imbunatateasca starea de sanatate);

c.       Folosirea mediului de munca in scopul promovarii sanatatii (promovarea “stilului activ si sanatos de viata”)

2.      Obiective specifice:

a.       Realizarea unei noi structuri pe piata de servicii numite Centru Integrat de Sanatate Ocupationala si Securitate a Muncii care are ca obiect de activitate sanatatea si securitate lucratorilor din organizatiile de munca’

b.      Analiza complexa a fortei de munca, echipamentelor de munca si mediului de munca in domeniul sanatatii si securitatii in procesul de munca;

c.       Elaborarea unui set unitar de documente interne pentru fiecare organizatie in domeniul securitatii si sanatatii in munca a lucratorilor:

Ø      Tematica de instruire a lucratorilor si procedura de efectuare a instruirii

Ø      Elaborarea instructiunilor proprii/specifice de lucru in conditii de securitate

Ø      Elaborarea documentatiei cu caracter tehnic (proceduri de lucru)

Ø      Evaluarea riscurilor (inclusive riscul la incendiu) pentru fiecare componenta a sistemului de munca

Ø      Elaborarea planului de interventie in caz de situatie de urgenta (elaborarea planului de actiune/ evacuare in caz de pericol grav si iminent)

Ø      Realizarea analizei cost-beneficiu pentru fiecare set de masuri propuse pentru implementare cu alegerea variantei optime din punct de vedere economic (al profitabilitatii)

Ø      Elaborarea Planului General de Sanatate si Securitate  care sa contina:

1.       Politica de Sanatate si Securitate a organizatiei,

2.      Masurile de prevenire si protective asumate de organizatie,

3.      Planul de interventie in caz de situatii de urgenta,

4.      Organizarea apararii impotriva incendiilor la locul de munca

5.      Rezultatele previzionate,

6.      Indicatori de calcul a eficientei activitatii in domeniul sanatatii si securitatii in munca la nivelul organizatiei.

d.      Promovarea culturii de sanatate in munca atat la nivelul angajatorilor cat si la nivelul lucratorilor;

e.       Promovarea unei noi calitati ale prestatiei in ansamblu in domeniul sanatatii si securitatii in munca prin integrarea tuturor partilor component ale acesteia;

f.       Realizarea unui sistem de punere la dispozitie a informatiilor catre public si toate partile interesate a informatiilor de sinteza din domeniul sanatatii si securitatii in munca (help-line, web-page,etc)

Conceptul de  SANATATE SI SECURITATE  INTEGRATA A MUNCII  pune impreuna un numar de “competente” din domeniul sanatatii ocupationale si securitatii/sigurantei la locul de munca si nu un numar de persoane. Toate aceste competente sunt absolut necesare in demersul evaluarii starii de fapt la nivelul unei organizatii si elaborarii unui plan de masuri in vederea corectarii deficientelor identificate. In plus, angajatorul este constietizat asupra “pericolelor” la care este expusa organizatia si motivate sa actioneze in scopul realizarii de profit/beneficiu in urma implementarii masurilor de prevenire a riscurilor si protective a lucratorilor.

Etapele demersului de implementare a conceptul de  SANATATE SI SECURITATE  INTEGRATA A MUNCII  la nivelul unei organizatii sunt:

1.      Contactarea organizatiei si stabilirea de comun acord cu aceasta a cadrului organizatoric (in timp si spatiu) de derulare a activitatilor in domeniul sanatatii si securitatii in munca;

2.      Colectarea preliminara a datelor si documentelor de la nivelul organizatiei, pentru stabilirea nivelului de referinta;

3.      Derularea activitatilor specific fiecarei competente descrisa anterior (medicina muncii, igiena ocupationala, ergonomie psihologie ocupationala,evaluare riscurilor);

4.      Analiza datelor la nivelul echipei

5.      Elaborarea planului de masuri de prevenire si protective a muncii, pe baza de “scenariu”

6.      Analiza cost-beneficiu pentru fiecare “scenariu” in parte

7.      Prezentarea la nivelul managerilor organizatiei a datele rezultate din analiza cost-beneficiu, cu alegerea scenariului de implementare de masuri cel mai profitabil din punct de vedere economic;

8.      Elaborarea Planului General de Sanatate si Securitate in Munca;

9.      Elaborarea documentelor pentru instruirea lucratorilor din organizatie (standarde, instructiuni proprii/specifice, proceduri, ghiduri de bune practici)

10.  Constientizarea atat a angajatorilor (prin discutii la nivel de manageri ai organizatiei) cat si a lucratorilor (prin instruirea acestora), asupra importantei la nivel de societate, a unui demers competent si eficient  in acest segment de activitate.

Beneficiile implementarii conceptului de SANATATE SI SECURITATE  INTEGRATA A MUNCII se regasesc la nivelul:

-          Individului si a familiei acestuia (o imbatranire sanatoasa si o perioada de ativitate in munca mai lunga)

-          Organizatie economica (scaderea rulajului de personal, cresterea eficientei/profitabilitatii acesteia)

-          Societatii in ansamblu (scaderea cheltuielilor bugetare aferente imbolnavirilor si accidentelor legate de munca, cresterea varstei de pensionare).

 

Hits: 4182

Address: Str. Vatra Dornei nr. 48, Pantelimon , jud. Ilfov.

     J23/2634/2016        CUI 15189979 

Fax: (031) 416 7830/ (021) 241 6307

Mobile: 0744 486 611/ 0725 095 043/ 0720 665 753/ 0725 835 440
office@medicinamuncii-igiena-protectiamuncii.ro